O nás

Poradce podnikatele zastřešuje odborné vzdělávání a je schopný rozvinout Vaše obchodní možnosti – rozšířit podnikatelské záměry.
Přináší jedinečný odborný online systém Daneprolidi.cz, který lze úspěšně používat ve Vaší daňové a účetní praxi.

Členové týmu Poradce podnikatele

Redakce Daněprolidi.cz

Naše hodnoty

11+1 Hodnota společnosti

1. Nadchneme, okouzlíme a udržíme si zákazníka kvalitou produktů, služeb a komunikace – jedinečností.

2. Máme radost z nových nápadů a řešení, nešetříme pochvalou.

3. Dáváme příležitost talentům – zapojujeme je do projektů.

4. Jsme týmoví, soutěživí a zároveň přejícní.

5. Vzděláváme zážitkem – zákazník si více pamatuje a je okouzlený.

6. Nepřebíráme otrocky zvyky, ale neustále vše vylepšujeme a zjednodušujeme.

7. Máme čísla v hlavě, tak můžeme ovlivnit výsledek.

8. Rosteme jako sněhová koule – odvážně, skrze osobnosti, produkty, služby a partnerství.

9. Neustále se učíme, jedině tak můžeme být nejlepší.

10. Jsme značka, jsme na to patřičně hrdí, zároveň zůstáváme pokorní.

11. Neúspěch nás posílí k nejlepšímu řešení – proč zoufat.

+1. Obohacujeme svůj život o hru, toužíme, umíme vítězit a oslavovat.

Tradice a milníky značky Poradce podnikatele

Cesta značky PP započala v roce 1990. Od té doby ušla velký kus cesty. V současnosti patří k renomovaným firmám v Česku i na Slovensku.

Na začátku byla nenápadná jednoduchá myšlenka-nápad, pomáhat podnikatelům. Myšlenka jednoho zapáleného člověka, která rozpohybovala energii a vesmír. Velmi rychle se začala rozvíjet, až narostla do rozměrů úspěšné firmy – Poradce podnikatele.

Kdo byl ten vizionář?

Ten zapálený člověk byl můj otec, Maximilián Málik. Dnes vím, že v jeho nejlepších letech mu bylo velmi ublíženo. Invaze Rusů v roce 68 otce sebrala. Jako prokurátor byl náhle odstavený a vyřazený ze společnosti. Dvacet let byl odkázaný na různé práce podřadného charakteru. Věděl, že musí přežít. Byl to zápas o to, jak uživit rodinu a důstojně si užít život. Proto když se v 89. roce moudří lidé spojili, zvítězila Sametová revoluce, začal otec Maxo, tak mu říkali známí, podnikat. Zbystřil a chopil se příležitosti. Vždy byl duší podnikatel. (Začal už jako malý chlapec – pomáhal v kině, hospodě svých rodičů, trhal lístky a čepoval pivo.)

Jako 10letý čepoval pivo, jako 60letý začal radit podnikatelům. Tak vznikl Poradce podnikatele.

Jako právník se vyznal ve změnách a mnoho lidí ho začalo žádat o radu, protože se nevyznali v zákonech ani podnikání. A otec měl tyto dvě věci v sobě, jen je oprášil. Začal být pro lidi spontánně žádaný a potřebný. Po 20 letech strádání byl opět užitečný, doba ho chtěla. Tehdy se rozhodl, že jim bude pomáhat. Byla to taková malá „pomsta socialismu“. Otec měl radost, když mohl druhými pomoci, poradit. A aby nemusel stále opakovat stejné rady desetkrát, stokrát svým přátelům a známým, rozhodl se, že vytvoří knížku, kterou nazval Poradce podnikatele.

Jak se tvořila první publikace PP?

Už od začátku měla v sobě rady, citace zákonů, komentáře, otázky a odpovědi, ale také příběhy. Dalo by se říci, že otec byl sám sobě zákazníkem. Měl rád podnikání i podnikatele, a proto s obrovskou vášní vytvořil produkt pro skupinu lidí, jako byl on sám. Vložil do něj lásku k lidem, kteří se nebojí měnit věci, jít do „nového“. Většina z nich se narodila v socialismu a netušila, co to je podnikání. Pro otce to byli takoví Kryštofové Kolumbové, jež vyplouvali do neznámých krajin, a on jim psal mapy, ukazoval směr. To vše dal do první publikace. (Ale my jsme nevěděli, že je první. Zjistili jsme to, až když knížka opustila tiskárnu a byla na ní jednička.)

Jak náš otec vyměnil náš dům za auto plné knih (na dva měsíce)

Na první vydání jsme neměli peníze. Otec musel zastavit dům a já (Juraj Málik – syn) se svými přáteli Braňom Hornungom a Petrom Janušom jsme museli knihy prodat – jednoduchý plán. Hrozilo, že může naše podnikání skončit dříve, než začalo. Vymyslet dobrý produkt totiž nestačí. Největší umění je prodat ho. Měli jsme problém – nechtěli knihu prodávat v knihkupectvích. A tak auto s 15 tisíci knihami stálo tři dny na dvoře PNSky.

Jak pro nás studenti udělali druhou Sametovou revoluci: Revoluci v prodeji

Šest měsíců po revoluci opět pomohli studenti. Na vysokoškolských internátech jsme vyhlásili, že hledáme kameloty a do tří hodin se přihlásili. Rozestavili jsme je po Bratislavě, a po knížce Poradce podnikatele č. 1 se po pár dnech zaprášilo. A takto jsme vydělali peníze na druhé a další čísla. Po pár měsících jsme se stali jedním z mnoha desítek vydavatelů. Samozřejmě jsme se zamýšleli nad tím, jak v konkurenci přežít a vydržet. A napadla nás spásná myšlenka.

Jak nám pomohl zákaz prodeje v maloobchodech roku 1990

Když nás nechtějí prodávat v kamenných obchodech, půjdeme rovnou k zákazníkovi. Hledali jsme cestu, jak to udělat a vytvořili jsme první předplatitelský systém na Slovensku. Bylo to nejlepší strategické rozhodnutí – vynechali jsme prostředníka a šli přímo k zákazníkovi. Stali jsme se nezávislí. Vytvořili jsme vlastní distribuční kanály, vlastní marketing, databázi klientů a postupem času i vlastní tiskárnu. Už nestačila jen jedna kniha, rozšířili jsme nabídku o tituly specializované na daně, účetnictví, mzdy a personalistiku.

Nejsme už jen publikace a knížky, jsme i zvuk a obraz

Postupem času, okolo roku 2000, jsme samozřejmě přešli do internetové podoby vzdělávání a poradenství. Každou vteřinu se na naše webové stránky dívá několik tisíc lidí, protože jsme nekonečná knihovna s nekonečným počtem stránek. Rozšířili jsme produkty pro právníky, soudce, starosty, personalisty i manažery.

Co jsme 20 let netušili? Že naším posláním je vzdělávat a pomáhat růst.

Poradce podnikatele má v sobě jeden důležitý prvek. Od začátku jsme chtěli, aby zákazník nečetl naše knihy od A do Z, ale by v nich našel pomoc, když potřebuje. Abychom ho vzdělávali, nabízíme plejádu příkladů, komentářů, řešení a odpovědí na otázky. Zákazník může kdykoliv v roce, když potřebuje radu, sáhnout po naší knížce, videu, semináři, online poradci nebo internetu a objeví ji. A co je nejdůležitější – na informace od nás se může zákazník spolehnout. Od začátku jsme budovali tento atribut, a proto se spojujeme s těmi největšími autoritami v našich oborech, aby nám dodávali nejkvalitnější řešení, rady a vysvětlení. Nešetřili jsme kapitálem, abychom dostali nejkvalitnější díla mezi naše zákazníky. Až po 20 letech jsme si uvědomili, že tato unikátní řešení vzdělávají – inspirují a ukazují cestu i návody.

Poradce podnikatele je jako čaj nebo káva – děláme den lepším

Produkty Poradce podnikatele se staly běžnou součástí dne. Používají se téměř ve všech firmách, institucích, na soudech, ministerstvech, ve slovenské prezidentské kanceláři. Jsme u velké části právníků, u polovičky starostů. Jsme u ředitelů škol, jsme atributem spolehlivosti a jistoty na všech úrovních, všude tam, kde se lidi potřebují opřít o jasné informace z oblasti zákona nebo norem. Máme stovky tisíc uživatelů.

Jaké je tedy naše poslání? Poselství, které v sobě nese i název firmy Poradce podnikatele, je poradit, pomoci a udělat lidi šťastnými. Děláme věci na 1000 let dopředu – jsme Poradci podnikatele – největší vydavatelský a vzdělávací dům na Slovensku.

Juraj Málik, majitel a spoluzakladatel

cesta značky PP
1990 - 2019

2019

partnerství s NOTIA Vzdělávání, zkvalitňujeme výuku daní a účetnictví

2018

daneprolidi.cz – na český online trh přinášíme jedinečný odborný online systém pro daně a účetnictví.

2017

oslavujeme 20. výročí nadace Rozum a Cit
přicházíme s novinkou EPI monitoring
přecházíme na nové Danovecentrum.sk – nový design, funkce a služby
po 20 letech opět vydáváme Manažerský diář
Zavádíme zaměstnanecký program „Zdravá firma“

2016

publikujeme příběhy firmy Poradce podnikatele a jejích zakladatelů – kniha Začnite už!
startujeme 36+1 Tour Juraj Málik

2015

oslavujeme 25. výročí vzniku (máme víc jak 250 tisíc předplatitelů, ročně 1 milion návštěvníků na slovenských webových stránkách a víc jak 25 milionů vydaných publikací)

2013 - 2014

vydáváme komentáře k zákonům Slovenské republiky Eurokódex. Konkrétně se jedná o komentáře k Ústavě, k Trestnímu zákonu a pořádku.

2012

vytváříme nové vylepšené verze komunitních center Danovecentrum.sk, Mzdovecentrum.sk, Vssr.sk

2011

online nabídku rozšiřujeme o Mzdové centrum (www.mzdovecentrum.sk) – odborný online systém pro mzdy a personalistiku

2010

představujeme Daňové centrum (www.danovecentrum.sk) – odborný online systém pro mzdy a účetnictví

2009

zakládáme dceřinou společnost Eurokódex – vydavatelství právnické literatury
spouštíme online systém Vssr.sk – odborný systém pro veřejnou správu

2008

vydáváme nové číslo manažerského měsíčníku Zisk manažment

2006

stojíme při vzniku mládežnického basketbalového klubu VICTORIA Žilina

2005

stěhujeme se – nové sídlo firmy PP Centrum

2004

vstupujeme na internetový trh s online produktem Epi.sk

2001 - 2004

vytváříme nové produkty a časopisy

2000

přicházíme s první online verzí EPI – Ekonomické a právní informace

1999

máme 200 zaměstnanců a rozšiřujeme produktové portfolio
rozbíháme produkt Obchodný vestník

1998

v soutěži získáváme výhradní právo na distribuci Zbierky zákonov SR (1998–2001)
přinášíme další novinku slovenské znění ÚZZ – Úplné znění zákonů
prestižní slovenské ocenění Nejlepší právnický časopis roku putuje našemu EPP

1997

TMPP – vytvořili jsme první plánovací manažerský diář (na svou dobu luxusní)
vzniká Nadace Rozum a Cit – podporujeme děti a náhradní rodiny

1996

spouštíme Korešpondenčnú školu PP – náš první základ vzdělávání
vytváříme FPP – Finančného poradcu podnikateľa
otevíráme naše první Call centrum

1995

vychází první číslo měsíčníku, jež vydáváme nepřetržitě dodnes – DÚPP (Daňový a účtovný poradca podnikateľa), vytváříme i odborný měsíčník PMPP (Personálny a mzdový poradca podnikateľa)

1993

máme 15 000 pravidelných předplatitelů

1992

produkt SEPI získává knižní, později CD-ROM verzi (máme 200 objednávek denně)

1991

máme první počítač ve firmě

1990

vzniká česká a slovenská redakce Poradce podnikatele
vzniká první číslo publikace Poradca Podnikateľa (náklad 15 000 ks, o měsíc později dotisk dalších 10 000 ks)